Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen
Algemeen
In een paar eenvoudige stappen kunnen jouw bezoekers eenvoudig, snel en veilig tickets bestellen voor jouw event met het systeem van Flextickets.
Stappen om een ticketshop op te starten bij Flextickets:
Aanmelden: Meld je evenement gratis aan met gegevens van de organisatie, locatie, datum, tijden, en ticketprijzen. Een medewerker helpt bij het opzetten van de ticketpagina.
Inrichten ticketshop: Ontvang een ticketpagina in jouw huisstijlelementen. Bepaal zelf de prijzen, ticketsoorten, aantallen, en servicekosten.
Betalingen: Betalingen zoals iDEAL gaan via Mollie en komen direct op je rekening. Vandaar dat het nodig is om een account bij Mollie aan te vragen en te koppelen via ons dashboard. Dit wijst zich vanzelf in de stappen die ondernomen moeten worden.
Start ticketverkoop: Na goedkeuring van Mollie en de ticketpagina kan de verkoop gestart worden.
E-tickets: Tickets worden direct na aankoop als PDF met unieke QR-code per e-mail verzonden. De e-mail kan aangepast worden naar wens.
Scannen: Scan tickets eenvoudig met de Flextickets Scan App.
Dashboard en statistieken: Toegang tot een gebruiksvriendelijk dashboard voor inzicht in bezoekers, verkochte tickets en het beheren van reserveringen.
Uitgebreide informatie hoe dit stap voor stap wordt uitgelegd lees je hier.
Marketing
Natuurlijk wil je zo veel mogelijk bezoekers naar je evenement halen. Door middel van goede timing en promotie kan je nog meer mensen enthousiast maken! Bekijk onze 12 tips om meer tickets te verkopen voor je evenement.
Tickets
Ieder ticket heeft een unieke QR code en kan maar één keer gescand worden. Het is wat ons betreft toegestaan om het ticket aan te bieden op bijvoorbeeld Ticketswap.
Tickets kunnen uiteraard nogmaals verstuurd worden vanuit het dashboard onder ‘Reserveringen’. Ook kan je tickets omboeken naar een andere dag of tijdstip met een eenvoudige handeling. In het overzicht van alle reserveringen zoek je de betreffende naam, klik je op het (i) symbool. Iets verder op de pagina staat de optie om de tickets om te boeken naar een andere datum/tijd. Kies eerst de gewenste periode (kies een periode in de toekomst) en selecteer de gewenste datum/tijd. Daarna druk je op de knop ‘opslaan en versturen’. De nieuwe tickets worden dan direct verstuurd naar de klant.
Als klanten tickets kwijt zijn, dan kunnen ze ook via deze link proberen of de tickets nogmaals verstuurd worden, mits ze het e-mail adres zonder fouten hebben ingevuld.