Voordelen Flextickets
FAQ's

Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen

Algemeen

Categorie: Algemeen

In een paar eenvoudige stappen kunnen jouw bezoekers eenvoudig, snel en veilig tickets bestellen voor jouw event met het systeem van Flextickets.

Stappen om een ticketshop op te starten bij Flextickets:

Aanmelden: Meld je evenement gratis aan met gegevens van de organisatie, locatie, datum, tijden, en ticketprijzen. Een medewerker helpt bij het opzetten van de ticketpagina.

Inrichten ticketshop: Ontvang een ticketpagina in jouw huisstijlelementen. Bepaal zelf de prijzen, ticketsoorten, aantallen, en servicekosten.

Betalingen: Betalingen zoals iDEAL gaan via Mollie en komen direct op je rekening. Vandaar dat het nodig is om een account bij Mollie aan te vragen en te koppelen via ons dashboard. Dit wijst zich vanzelf in de stappen die ondernomen moeten worden.

Start ticketverkoop: Na goedkeuring van Mollie en de ticketpagina kan de verkoop gestart worden.

E-tickets: Tickets worden direct na aankoop als PDF met unieke QR-code per e-mail verzonden. De e-mail kan aangepast worden naar wens.

Scannen: Scan tickets eenvoudig met de Flextickets Scan App.

Dashboard en statistieken: Toegang tot een gebruiksvriendelijk dashboard voor inzicht in bezoekers, verkochte tickets en het beheren van reserveringen.

Uitgebreide informatie hoe dit stap voor stap wordt uitgelegd lees je hier.

Marketing

Categorie: Marketing

Natuurlijk wil je zo veel mogelijk bezoekers naar je evenement halen. Door middel van goede timing en promotie kan je nog meer mensen enthousiast maken! Bekijk onze 12 tips om meer tickets te verkopen voor je evenement.

Tickets

Categorie: Tickets

Ieder ticket heeft een unieke QR code en kan maar één keer gescand worden. Het is wat ons betreft toegestaan om het ticket aan te bieden op bijvoorbeeld Ticketswap.

Categorie: Tickets

Tickets kunnen uiteraard nogmaals verstuurd worden vanuit het dashboard onder ‘Reserveringen’. Ook kunnen tickets worden omgeboekt naar een andere dag of tijdstip met een eenvoudige handeling. In het overzicht van alle reserveringen zoek je de betreffende naam, klik je op het (i) symbool en dan iets verder op de pagina staat de optie om de tickets om te boeken naar een andere datum/tijd. Kies eerst de gewenste periode (kies een periode in de toekomst) en selecteer de gewenste datum/tijd. Daarna druk je op de knop ‘opslaan en versturen’. De nieuwe tickets worden dan direct verstuurd naar de klant.

Als klanten tickets kwijt zijn, dan kunnen ze ook via deze link proberen of de tickets nogmaals verstuurd worden, mits ze het e-mail adres zonder fouten hebben ingevuld.

Categorie: Tickets

Het komt uiteraard voor dat een klant de e-tickets niet meer kan vinden in de mailbox. In het dashboard kun je met een paar eenvoudige klikken de tickets nogmaals versturen. De klant kan overigens ook zelf de tickets nogmaals laten versturen via deze link.

Tags: e-mail, kwijt, tickets

Een greep uit onze evenementen

X-Mas Drive Thru
Pruuven
Welkom bij de Sint
Sinterklaas Show
Openluchttheater Engbergen
Openluchttheater
Dogsurvival
Dogsurvival
Vrienden van St. Joris
Land van Fluwel
Discoboot
Disco-Boot
DKLparty
DKLParty
Reconnect dag
Vlindorado
Achterhoek Beurzen
Weervisserij
Welkom op de middenstip 1
Carnaval
Bierproeverij
Bierproeverij
Varen met de sint
Varen met de sint
Sensire
Sensire Kerstmarkt
Kidspret
Kidspret
Kasteel Bergh
Kasteel Bergh
CitroClassica
Dansvoorstelling