Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen
Kosten
Flextickets zorgt voor een veilige en betrouwbare ticketverkoopomgeving. We werken samen met Mollie voor betalingsverwerking, wat één van de meest vertrouwde betalingsproviders in Europa is. Dit garandeert veilige en snelle transacties.
Flextickets maakt gebruik van Mollie voor directe uitbetalingen. Dit betekent dat je snel en betrouwbaar toegang hebt tot je inkomsten uit de ticketverkoop. Vandaar dat het nodig is om zelf een account bij Mollie aan te vragen. Voor het goedkeuringsproces van Mollie kijken ze of je een geldige KvK inschrijving hebt en of je NAW gegevens duidelijk te vinden zijn op de website.
Ja, als organisator kun je Flextickets geheel gratis gebruiken, mits je de (lage) servicekosten doorberekend aan de bezoeker.
De bezoekers profiteren van lage servicekosten per boeking, dus niet per ticket. Dit wordt als zeer positief ervaren in de praktijk, aangezien veel ticketsystemen veel te hoge servicekosten per ticket rekenen. Meer informatie vind je op onze tarieven pagina.
Wij hanteren ook geen abonnementskosten en je zit nergens aan vast. Profiteer ook van de voordelen en vraag geheel vrijblijvend een demo ticketshop aan.
De btw factuur van Flextickets voor de organisator wordt automatisch iedere maand gegenereerd en is te downloaden via het dashboard van Flextickets onder het kopje ‘Facturen’.
Voor de eindklanten / bezoekers is het niet mogelijk om een factuur te downloaden van de bestelling.
Goed om te weten
Bij het invullen van de btw-aangifte krijg je meestal de btw terug die je aan je leveranciers hebt betaald of die je hebt aangegeven. Dat komt omdat de btw die je in rekening brengt aan je klanten wordt verrekend met de btw die aan jouw bedrijf in rekening wordt gebracht. Zowel voor de facturen van Flextickets als van Mollie kun je de btw terugvragen, afhankelijk of de organisatie btw-plichtig is.
Ja, met Flextickets kun je gratis tickets versturen naar VIPs en relaties. Dit maakt het eenvoudig om belangrijke gasten uit te nodigen zonder extra kosten. Uiteraard kun je ook e-tickets naar jezelf sturen om het systeem te testen. De e-mail bevestiging met e-tickets kun je geheel personaliseren.
Als je ingelogd bent in het dashboard en je gaat vervolgens naar de ticketpagina, dan zie je onderaan de pagina een extra knop verschijnen ‘direct boeken’. Hiermee kun je de gratis tickets versturen.
De manier waarop (service)kosten worden berekend, kan aanzienlijk variëren bij alle ticketsystemen. Flextickets hanteert servicekosten per boeking en niet per ticket, in tegenstelling tot bijna alle andere ticketsystemen. Bij bestellingen vanaf slechts 2 tickets komt Flextickets als goedkoopste ticketsysteem uit de vergelijking. Vergelijk het hier zelf.
Flextickets is gratis te gebruiken voor organisatoren mits de servicekosten worden doorberekent aan de bezoeker. We hanteren servicekosten per boeking in plaats van per ticket, wat betekent dat bezoekers niet extra worden belast naarmate ze meer tickets kopen. Dit maakt het voordelig voor zowel de bezoeker als de organisator. Bekijk alles over de tarieven op deze pagina.
Via Mollie kun je zelf bepalen welke betaalmethodes je gebruikt. In Nederland wordt iDEAL het meest gebruikt, maar in België bijvoorbeeld Bancontact. Hierdoor kunnen bezoekers betalen met de betaalmethode die voor hen het meest geschikt is.