Flextickets FAQ – Veelgestelde Vragen
Heb je vragen over Flextickets? Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen over ticketverkoop, het betalingsplatform en ons dashboard. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!
Dashboard
Met Flextickets kun je je evenement eenvoudig beheren via ons intuïtieve dashboard. Hier kun je de statistieken bekijken van al je events, de ticketpagina aanpassen, prijzen instellen, maximale aantallen aanpassen, reserveringen bekijken, tickets omboeken en nogmaals versturen en nog veel meer. Daarnaast kun je via de scan-app eenvoudig toegang tot je evenement beheren en hiermee de QR-codes scannen.
Ja, met Flextickets kun je gepersonaliseerde e-mailberichten versturen, met of zonder e-ticket. Deze berichten kun je geheel naar eigen inzicht opstellen, waardoor je communicatie met je bezoekers kunt afstemmen op je eigen wensen.
Ja, Flextickets maakt het eenvoudig om tickets met korting en promoties aan te bieden. Je kunt kortingscodes instellen die bezoekers kunnen gebruiken bij het afrekenen. Je kan kiezen uit een kortingspercentage of een bedrag. Ook het maximaal aantal te gebruiken codes kun je aangeven.
Flextickets kan jouw huisstijl in het ticketsysteem integreren door de ticketpagina te vullen met afbeeldingen, tekst en kleuren in de stijl van je evenement. Dit zorgt voor herkenning en vertrouwen bij kopers. Ook de e-tickets kunnen worden aangepast aan je eigen huisstijlkleuren. Deze aanpassingen kun je doen in het dashboard.
Ja, je kunt zelf de boekingskosten voor de eindklant bepalen. Dit doe je eenvoudig in het dashboard onder Event Settings. Hier kun je de kosten instellen en aanpassen naar wens.
Je kan er ook voor kiezen om de boekingskosten op 0 Euro te zetten, waardoor je als organisator de boekingskosten op je neemt, of verwerkt in de ticketprijs. Sommige kaartkopers vinden het prettiger om zo laag mogelijke boekingskosten te betalen. Je kan er als organisator ook voor kiezen om hogere boekingskosten in te stellen, waardoor je feitelijk hogere inkomsten krijgt door de kaartverkoop bovenop de ticketprijs.
In het dashboard onder Reserveringen kun je eenvoudig een overzicht van alle reserveringen bekijken. Daarnaast heb je de mogelijkheid om tickets opnieuw te versturen, zowel naar hetzelfde e-mailadres als naar een ander e-mailadres. Dit kan niet alleen via het dashboard, maar ook gemakkelijk via de Flextickets-app, zodat je altijd en overal toegang hebt tot deze functionaliteit.
Naast het opnieuw versturen van tickets, kun je reserveringen ook omboeken naar een andere dag of een ander tijdstip. Om dit te doen, zoek je in het reserveringsoverzicht naar de naam van de klant en open je de betreffende reservering. Op de detailpagina van de reservering vind je verderop de optie om de tickets om te boeken.
Om een omboeking door te voeren, selecteer je eerst een periode in de toekomst. Vervolgens kies je de gewenste datum en tijd. Zodra je deze wijzigingen hebt doorgevoerd, klik je op ‘Opslaan en versturen’. Hiermee worden de nieuwe tickets direct naar de klant verzonden, zodat zij meteen over de bijgewerkte tickets beschikken.